Jeugdwerking

Vanaf schooljaar 2016-2017 Presenteert de jeugdwerking van Harmonie pulle

een nieuw programma voor kinderen vanaf het tweede leerjaar.

Een groepje jonge muzikanten stelden een programma samen dat de kinderen al spelenderwijs laat kennismaken met muziek.

De lessen worden gegeven door onze jeugddirigente Tinne Dehertefelt en ondersteund door jonge muzikanten die zelf al een traject hebben gevolgd via de harmonie en de muziekschool.

De lessen zullen vanaf oktober 2016 van start gaan nadat men rustig is kunnen starten in het nieuwe leerjaar op school.

• Pré opleiding voor kinderen van het 2de leerjaar

WANNEER? De 1ste en 3de dinsdag van de maand van 18u tot 18u45

WAT? Kennismaken met alle faccetten van Muziek

KOSTPRIJS? 30euro voor een schooljaar

• Muziek initiatie voor kinderen van het 3de leerjaar

WANNEER? De 2de dinsdag van de maand van 18u tot 18u45

WAT? Hier kunnen kinderen die in het eerste jaar muziekschool zitten kennismaken met alle soorten orkestinstrumenten. Elke les zal er aandacht gegeven worden aan een specifiek instrument zodat de kinderen al spelenderwijs een idee krijgen welk instrument het beste bij hun past. (uittesten, knutselen,...)

KOSTPRIJS? 30euro voor een schooljaar

• Jeugdharmonie voor kinderen vanaf het 4de leerjaar

WANNEER? Elke dinsdag van 18u45 tot 19u45

WAT? In de jeugdharmonie leren de jongeren in groep muziek maken zo kunnen ze hun muzikaaltalent verder ontplooien. De bekendere en meest recente muziekwerken worden steeds op de pupitter gezet!

De doelgroep beperkt zich niet enkel tot kinderen van het 4deleerjaar maar bestaat uit een groep jongeren van verschillende leeftijden zodat men ook van de "oudere" kan leren.

Tijdens het jaar zullen er concertjes worden georganiseerd zodat men hun kunnen ook aan de buitenwereld kan laten horen!

KOSTPRIJS? 15euro voor een schooljaar

ALLE ACTIVITEITEN GAAN DOOR IN ONS LOKAAL

AAN DE DORPSTRAAT IN PULLE

De kinderen worden als lid ingeschreven in de vereniging zodat men ook verzekerd zijn tijdens de lessen en activiteiten.

Een broer of zus van een leerling die al lid is krijgt 50% korting op het lidgeld.

Kinderen van onze muzikanten uit de grote harmonie krijgen ook 50% korting op het lidgeld van hun zoon of dochter!

In overleg kan de harmonie ook instrumenten voorzien voor de leerlingen die lid zijn (huren/aankopen). Voor de verschillede mogelijkheden informeer je best even bij het (jeugd)bestuur via een mailtje of spreek je iemand aan tijdens een van onze activiteiten.